Saturday, May 28, 2011

Riang nya dalam hati...

Salam sume.... hanya Allah yang tau betapa lega dan riang nye hatiku ini..
pagi tadi Doc cek pastu menyampaikan berita gembira bahawa Riafie bole balik, tapi nati kene datang lagi untuk rawatan susulan..
kalo tak cane nak tau Rifaie betul-betul chat kan???





 ready nak balik...
aku la yang paling happy..
letih wei duk spital..





Sebelum tu nak citer la malam tadi ade nurse nie memang buat aku sakit ati grrrrr,,
mane tak nye tiap 4 jam Rifaie kan kene sedut gas yang nurse nie plak dah letak ubat pastu die on mesin tue terus die kuar.
dah la terkial-kial aku nak buat sendiri, Rifaie la dengar jer bunyi mesin tu terus nangis..
yang buat aku lagi geram die siap bole borak-borak pastu bukak mp3 kuat-kuat (bile pintu bilik aku bukak aku boleh dengar ok)
dah la malas aku nak citer pasal aci nie lagi..





 tengokla sampai tertunggeng... antam janji Rifaie sedut
time nie die ngantuk sangat so senang la buat sensorang
lagi bagus kalo die nangis sebab rongga pernafasan terbuka
jadi cepat la meresap.. ekeke (betul ke ayat meresap???)







 kesemua ubat nie kene minum sampai jupe Doc nati
ha amik ko, berperang la nak bagi die minum ubat..
baru nampak picagari dah nangis
tue belum masuk mulut lagi...
.:sachet tu letak dalam susu waktu malam jer
.:kotak kaler purple tu antibiotik pagi & mlm
.:kotak yang kecik tue titis kat hidung 2x sehari
.: botol tinggi tue untuk asma 3x sehari
.:botol yang depan tue untuk alahan 3x sehari







 yang tiga lagi nie bile perlu jer..
dari kiri : ubat demam, selsema & cairkan kahak







 yang kecik kat atas tue korang bese tengokkan..
ala orang asma mesti ade menda alah tue
kotak besar nie bese nye memang budak kecik yang guna
tapi Rifaie lom guna lagi, Doc bagi jer dulu incase nati satu mase kene guna lak
sebab ubat nie mahal, so die masuk kan la skali dalam bil








dapat plak susu free, aku ingat die bagi sekotak jer
amik ko macam dah nak bukak kedai satu kotak ade 6 botol
nampak kan botol yang shumel tue...
susu nie terus minum tak perlu  campur air lagi ok...
kalo ade jual kat market, kompom yang ready made nie abes dulu... kikiki



sebenarnye aku tengah packing nak balik kg tapi curik mase jap nak citer ngan uols dulu...
ape yang berlaku di kg nati aku citer yer..
 

No comments: