Tuesday, May 10, 2011

cekodok oh cekodok...

Ade sape-sape terliur tengok kuih cekodok aku nie mahap la yer bukannye sengaja nak buat air liur korang tu leleh.... aaa haaa nie bukan nye menu aku petang nie tapi last week ok..ekekeke lupe nak citer... paham-paham lah yer aku nie kan mama yang bz...

asal nyer aku beli pisang emas nak bagi rifaie makan... memang die makan ade la dua bijik.. slalu nyer dinie suke ntah kenapa kali nie die tak mo plak...

pikir duk pikir amik tepon pe lagi call master chef kat kg la....

Aku : mak pisang omeh buleh buek cekodok ko???
Mak : buleh tapi sodap laie pisang awak..
Aku : la mano plak nak amik.. nie yo yang ado ha..
Mak : mano ko amik???? campur topung gandum pehtu lotak gulo ckit.. cubo goreng ckit dulu tengok, kalo tak ok tambah topung laie...
Aku : baek mam...

haa kalo korang nak tau, agak-agak aku nak masak tapi tak bape nak tau terus call master chef.. kite nie tanye cane nak buat jer... die punye huraian dari mula sampai la katam.. memang terbaek la..

hepi sangat-sangat coz dinie makan dengan banyak nyer.. sebenarnye nie la 1st time aku buat cekodok, sampai kan dinie cakap dah lama mama tak buat cekodok.. [die nak cakap tak pernah, bdk bese la cakap pe yang diorang paham jer] tak pe la janji mama paham....

.: kalo de pisang lagi mama buat yer sayang...

No comments: