Tuesday, April 26, 2011

Kepulangan yang di nanti...

Ehem, ehem,, gatal plak tekak nie [ala-ala gediks gitu] haish punye la bz arinie baru nak hapdet, yer la mane nak jage anak.. nak masak.. nak kemas umah... banyak lagi la.. all in one paham-paham sendri sudah..

Meh cni nak citer pe yang aku buat minggu lepas... bese la aku nie kalo ari minggu tak gi gediks, gi cuci mate, paling tidak beramah mesra ngan family [balik kg beb jupe mak + ayah dapat gak pahala] tak pun golek bantal [kate mak aku la] makne nye duk umah la dik non ooiii... panjang nyer mukadimah acik arinie...

Arinie Ayah aku balik dari umrah, mak aku dah standby kat umah kakak aku kat kajang... yer la tak sabar nak jupe somi tercinta 14hari tuuuu kene tinggal.. mak aku nie mane pernah tdo sensorang.. Pagi-pagi dah tepon aku kul bape nak gerak.. 

Mak : ko jangan lambek, ayah tughun 10.35am..
Aku : yo mak, sompek... ayah nak amik beg laie kughang-kughang 11.30 dio solosai amik barang..
Mak : tak do mak nak la jumpo omok ko mo atieh.. chat tak deh..
Aku : InshaAllah sompek...

Ngam-ngam sampai KLIA ayah baru settle amik barang,, kitorang takde la parking tunggu kat luar jer.. save duit parking,, hehehe
Nie 1st time ayah jadi mutawwif [ketua rombongan]



  Al-hamdulillah semua jemaah selamat sampai..






 Wajah kerinduan seorang isteri...






 Nie la Omok adik ayah, die gi sorang jer somi die tinggal jage anak..
Ade rezeki lain kali somi die plak...






mak, omok, atieh..
mak aku cakap " Normah banyak nampak e barang ko boli"
takdo la kak Ani tuk anak-anak yo, kengkawan sey ado lak yang ngirim e..





Diorang balik umah memasing, kitorang singgah umah kakak aku kat kajang.. kalo terus balik kg bile lak aku ngan kakak aku nak jupe ayah..
dah lame tak best dah basi la katekan, ekeke 
die baru-baru tu feel die lain..





Buat doa selamat bak kate org tue amik berkat...







 Meriah kan lauk nyer tak sangka plak bole jadi banyak macam nie..
memang superb la, 






 kumain suke dapat tudung dari atok bawak dari mekah...
Atok suruh test ok ke tak,  terus tak tanggal
sampai kan tertido mase nak balik umah.. 

 

No comments: