Thursday, September 29, 2011

semoga mendapat haji yang mabrur

tanggal 1 zulkaedah setiap tahun umat islam dari seluruh pelusuk tanah air berlepas ke tanah haram dengan niat yang satu menunaikan ibadat haji serta mendapat haji yang mabrur..


hari nie penerbangan pertama berlepas ramai sanak saudara berhimpun di kelana jaya bagi mengucapkan selamat jalan serta memberi kata-kata semangat smoga memperoleh kesihatan yang baik serta membuat ibadat tanpa gangguan..


Al-hamdulillah kedua orang tua aku telah menunaikan ibadah haji pada tahun 1999 ketika itu aku masih bersekolah lagi kami tinggal adik-beradik bersama arwah uwan. kami sume tak ketinggalan menghantar mak dan ayah ke kelana jaya mengucapkan selamat kepada mereka.


kami masih kecil lagi dan tak pernah ditinggalkan dalam waktu yang lama, adik aku yang last baru setahun setengah. waktu dulu mana ade henpon nak hubungi family kena beratur panjang nak dapatkan public fon.. kami sume di serang demam yang teruk sampaikan arwah wan masuk hospital diorang disana sihat cuma mengalami batuk.. kata orang-orang tua penyakit die dah bagi-bagi kat kami di kg, tu sebabnya mereka sihat disana..


tapi hari nie bagi ibu bapa uols yang pergi ke sana tak perlu risau teknologi yang serba canggih terasa mereka dekat dan tahu setiap aktiviti yang dilakukan. nasihat aku tak perlu la uols sibuk-sibuk nak mms, sms kat mereka.
biar mereka melakukan ibadah dengan hati yang tenang.












 labbaikallah hummalabbaik
labbaikala kala syarikalaik
minnal hamda wannikmata
lakawalmulk la syarikalaik..






No comments: