Wednesday, September 14, 2011

Macam-macam hal...

Allah sentiasa menduga hambanya..
setiap hari pasti kita di duga samada sukar mahupun senang atau kite sendiri tidak menyedarinya bahawa kite sedang di uji..


Sabtu lepas kakak aku buat makan-makan die panggil la jiran-jiran, kawan-kawan opis dan kami adik beradik..
tujuan nya adalah adik aku no9 akan berangkat ke mesir melanjutkan pelajaran ke sana-peringkat sarjana muda dalam bidang tahfiz..
otw ke rumah kakak aku kete ayah di timpa musibah, al-hamdulillah sume ok
sepanjang jalan hujan adik aku yang drive, kereta depan break mengejut jadi die tak leh mengelak sudahnya tercium montot kete depan..
radiatornya bocor terpaksa la anta workshop, sudahnya pergi ngan angah..


jadual penerbangan awal 11/09/11 :- 2.30am [ahad]
delay esoknya 12/09/11 :- 3.30am [isnin] atas sebab visa tak siap kami sume lega tak la rushing sangat...
alamak delay lagi harap-harap pasni jadi 13/09/11 :-10am [selasa]


pagi nie aku dapat berita umah kakak aku tak masuk orang tapi ade barang hilang..
bilik die ade balkoni dari situ pencurik tu berjaya amik camera nikon D60 ngan henpon samsung..
pencurik nie tak masuk tapi die kait sume benda tue.
sungguh licik pencurik nie kejadian lebih kurang 6.30am, time kakak aku dah gi keje asben die kat dalam toilet mandi anak die masih tido..
nak buat report jiran-jiran kat situ cakap tak payah sebab polis kat situ bukan nya buat tindakan..
sebabnya sebelum nie pernah ade kecurian clear satu umah, tn umah buat report tapi polis tak dtg tengok pun... 
abes-abes ronda 2-3 malam pastu senyap
geram lak bile aku dengar camtu walaupun kes kecik tu kan dah tugas diorang..  








Ya Allah tetapkan la iman kami
sesungguhnya engkau yang maha mengetahui di setiap ape yang berlaku
semoga kami tabah menghadapinya..


No comments: