Tuesday, May 22, 2012

Bertemu kembali ya rejab

Al-hamdulillah masih di beri kesempatan dan nikmat hidup di bulan yang mulia ini... Ramai yang menantikan kehadiran bulan rejab disamping banyak syafaat yang boleh diperolehi di samping persediaan menyambut ramadhan kareem.. Ya Allah sesungguhnya tahun ini bukanlah tahun terakhir buat kami sekeluarga untuk menikmati bulan rejab yang penuh barakah ini, aku juga memohon panjangkan lah umur kami supaya dapat bertemu ramadhan yang akan tiba.. Selain berpuasa sunat kita di galakkan untuk perbanyakkan istighfar sepanjang bulan ini..

Al-hamdulillah arinie aku berkesempatan menunaikan ibadah pose sunat 1 rejab, aku percaya ramai di luar sana turut berpose bagi menyambut kedatangan rejab.. Allah permudahkan urusan dengan cuaca mendung sampai ke petang jadi aku terus kekal bertenaga dengan hanya bersahur dua keping roti bakar bersama segelas susu...

Bagi meraka yang masih berhutang pose tahun lepas jangan lepas kesempatan yang ade, ingat masa terus berlalu.. Jangan ingat tak sempat abes ganti dengan sewenang-wenangnya membayar fidhyah... Sesungguhnya hutang tetap hutang, fidhyah adalah sekadar denda... Dont take it easy..


Published with Blogger-droid v2.0.4

No comments: