Friday, January 27, 2012

I like to move it... move it...

cube korang bace tajuk n3 tu sambil goyang punggung bagus tuk senaman bagi orang-orang yang dah lame tak senam, kikiki
eiiiii sungguh tak suka berpindah-randah nie..
mane nak kemas barang, nak cari kotak (40 sen tau kotak kosong, plastik sampah hitam yang besar)
tapi berhijrah tu kan bagus dapat meluaskan lagi pengalaman serta ramai kawan [ramai ke kawan aku???huhuhu]























pix dr cik gugel yer...
tapi umah kg aku lebih kureng camni la cantek dan mendamaikan, keh..keh..keh
*
*
*
sejak kecil aku dibesarkan di rumah kg

sangat seronok zaman kanak-kanak dan memang takkan sama ngan anak-anak kita [zaman sekarang]

tiap petang ade je aktiviti yang akan kami lakukan

jiran-jiran dah macam adik-beradik makan tengahari kat umah sape pun tak kisah
tapi itu dulu.....
anak zaman srang bile sebut nak balik kg waaaa kemain seronok diorang
apa tak nya boleh maraton kat depan umah sambil kejar ayam yang tak bersalah [ayam tu bukannya tau pape pun]




















pix dari cik gugel jugak
*
*
*
haaaa nie lah rumah pertama yang aku duduk wif my laling
kami lebih selesa duduk rumah kembar dua
 tercampak lah aku disatu tempat yang sungguh jauh lagi asing
tapi orang-orang disini ok je serta peramah
sedih  + gumbira sume tu bercampur, tolak, bahagi, dan darab
uiks sampai ke situ plak kan
rase sangat bahagia punya rumah sendiri dan punya jiran yang baik
walaupun aku orang luar tapi mereka tetap layan aku sama cam gang diorang
luv u all n miss u much
tak pernah terduga yang kami akan berhijrah ke ibu kota
waaaa memang nak nangis sebab terpaksa meninggalkan umah sendiri
dan terpaksa menyewa di tengah-tengah bandar
aku percaya pasti ade hikmah yang tersembunyi tuk kami sekeluarga



































rumah kami level 14 dari 16
*
*
*
sangat mencabar untuk mencari lokasi yang sesuai serta sewa bulanan yang berpatutan
setelah di senarai pendek kami memutuskan untuk tinggal disini
ermmmm ingatkan best sangat la duduk apartment nie
sangat terkongkong anak-anak tak bebas untuk beraktiviti
setakat ada kolam mandi tak kan hari-hari nak berendam, erk
tapi yang pasti selama aku duduk situ kawalan keselamatan memuaskan
tak pernah la aku dengar kes-kes kecurian 
 tapi apakan daya aku tak bapa nak happy duduk sana
sori ai terpaksa carik umah lain
pindaahhh lagiiii
ggrrrrrrrr

























destinasi baru kami
my pwincess pun naik fenin sebab banyak kali pindah
kali nie kami memutuskan duduk rumah teres 2 tingkat
sini kawasan melayu jadi nak carik makan pun senang
tapi jiran tak bape nak friendly
ye aku tau aku orang baru tapi aku tak pernah nampak muke diorang
balik dari keje kuar kete terus masuk rumah
begitulah adat hidup di kota raya
setakat nie anak-anak gumbira yang paling penting dah dekat ngan kampung
yabedabeduuuu





mungkin rumah terakhir kami adalah rumah bungalow
jeng...jeng....jeng
doa pagi jumaat moga di kabulkan
amin



No comments: