Monday, March 28, 2011

Rawat & Rehat (RNR)

Last weekend anak bujang aku masuk wad die bukan nye demam tapi untuk buat blood test supaya aku senang nak pantau die nati.. die ade eczema walaupun pada peringkat awal tapiiii kene la cegah dari sekarang... aku pun menyerah diri la kat spital tue.. aku rasa ade dalam 8ml darah die kene amik,, cian adik kecik-kecik dah kene amik darah..

pic nie sebelum aku jupe doc watie die la yang suggest suh buat blood test.. aku yang bukan doc nie ngikut jer la.. sebab setau aku eczema nie kalo tak di cegah dari awal die akan ke tahap kronik yang tue memang kesian la tak bole berpeluh langsung kompom garu-garu... isshhhh x sanggup aku.

kami dua beranak tido la semalam kat Damai Service Hospital, sampai-sampai spital terus amik darah pastu chest x-ray sebab ade kahak.. dah settle sume-sume baru la masuk bilik tak lame pastu nurse pun datang nak masuk kan ubat kat tangan sampai 3 jenis.. yang aku tau 1 jer antibiotik sebab time nie rifaie nangis.. ubat nie amik 8jam skali... mujur la time malam die ok... sedut gas plak 4jam skali.. kesian memang la tapi tuk kebaikan die jugak...



 Nebulizer (every 4hrs)

Pagi ahad kul 8am doc datang cek, rifaie kul 7am dah bangun dengan cerian nye seolah-olah tak de pe yang berlaku...

Doc: blood test yang amik semalam belum tau lagi kene tunggu 10 hari lagi..
Aku: ape doc saye kene duk cni 10 hari..????? (dalam ati mati kutu la aku duk kat cni,owh tidaaakkk!!)
Doc: aik suke ke duk cni??? 10 hari lagi datang jupe saya..
Aku: ok [mode ceria cz dh boleh kuar]
Doc: lepas dapat ubat awak boleh balik..
Aku: time kaceh doc... yahooooooo (dalam ati da)

No comments: